Reklam ama Dijital. Yatırımlar buraya…

Digital advertising-big

İnteraktif Reklamcılık Derneği‘nin yapmış olduğu araştırmaya göre 2012 yılı Dijital reklam yatırımları 2011 yılına göre %30 oranında  büyüyerek 1 Milyar TL nin hemen altında. Bu büyüme ve pazar büyüklüğü Türkiye’de dijital pazarlamanın hız kesmeden büyümeye devam ettiğini ve hatta büyüme oranının katlanarak artabileceğini göstermektedir.

Söz konusu araştırmaya göre;

  • Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 943 milyon TL,
  • Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”;  374 milyon TL,
  • Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 448 milyon TL,
  • Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 36 milyon TL,
  • İlan sayfaları reklam yatırımları 76 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 9 milyon TL olarak gerçekleşti.

IAB Türkiye 2012 Dijital Reklam Harcamaları*  

 Milyon TL

– İnternet Reklam Yatırımları Toplamı                      943*

– Display Reklam Yatırımları                                      374

– Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları   278

– Video reklam yatırımları                                          45

– Sponsorluk yatırımları                                             32

– Gelir paylaşımı reklam yatırımları                          19

– Arama Motoru Reklam Yatırımları                        448

– Kelime bazlı reklam yatırımları                             320

– Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları 128

– Mobil Reklam Yatırımları                                        36

– Mobil gösterim reklam yatırımları                          11

– Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı                             25

– İlan Sayfaları Reklam Yatırımları                            76

– Diğer                                                                          9

– E-posta                                                                      5

– Oyun içi reklam                                                        4

*Tüm rakamlar IAB Türkiye tahminidir. Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.

Dünya genelinde e-marketer verilerine göre toplam reklam yatırımları tam 500 milyar dolar seviyelerinde ve bu rakamın dijital pazarlama ayağı ise 100 milyar dolar. Bu çok basit bir matematik ile her 5 reklamdan biri artık dijital ortamda!

Dijital ortamın büyüklüğü, büyüme oranı ve takip oranı dikkate alındığında, en geç 2016 yılında ikinci büyük mecra olacağı da tahmin ediliyor.

 

Standart

Yorum bırakın