E5 (D100) YOLUNDA EMNİYET ŞERİDİ OLMAMASI VE İNSAN HAYATINI ÖNEMSEMEYEN UYGULAMA HAKKINDA ŞİKAYETİM #emniyetşeridihayattır

IMG_4944

Yine bir sorun ile merhaba,

06.10.2015 tarihinde birebir yaşadığım E5 karayolunda olmayan emniyet şeridi ile ilgili sıkıntıyı (bir ambulansın dakikalarca boş yere bizim ile birlikte trafikte kalması ve gideceğe yere ulaşamaması ve geç ulaşması) bir şekilde gündeme getirmem gerektiğini yetkililere iletmem ve sormam gerektiğini düşündüm. Birimiz yapmalıydı.

Twitter üzerinden İstanbul Valiliği, Vali Bey, İBB beyaz masa,  İBB Başkanına konuyu menşınlarla ilettim. İşte buradalar;

IMG_4945IMG_4946

Sadece ve sadece Beyazmasadan aynı gün twitter üzerinden cevap geldi ve gelen cevap ile şok oldum. Cevapta aynen şöyle yazıyor;

IMG_4947

“Metrobüs Hattının hizmete sunulmasıyla birlikte E-5 Karayolunda şerit daralması olmuştur ve yeni şerit kazandırmak amacıyla Emniyet Şeridi (TEM hariç) tüm güzergahlarda kaldırılmaktadır. Ayrıca, E-5 Karayolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesine devredildikten sonra “şehiriçi Anaarter Yol” statüsüne kavuşmuş olup; sözkonusu güzergaha hız sınırlaması Ukome kararı gereğince 80km/saat olarak belirlenmiştir ve ilgili trafik işaret levhaları güzergah boyunca yerleştirilmiştir. Uluslarası karayolu standrtlarına göre 80km/saat olan bir yol için şu anki E-5 karayolundaki mevcut şerit genişlikleri nizamidir. E-5 karayolu üzerinde belirli noktalarda zorunlu haller için cepler yapılmıştır. Ancak, E-5 güzergahı üzerinde zorunlu hallerde yolda kalmış araçlar için trafiği olumsuz etkileyecek durumların olmaması için belirli noktalara çekiciler konuşlandırılması konusunda değerlendirmeler ve çalışmalar yapılmaktadır. En kısa sürede bu konudaki uygulama başlatılacaktır.”

Bakın, sizlerinde ilk okuyuşta rahatça anlayabildiğiniz gibi, twitter üzerinden şikayetimi yöneltirken bu konuyla ilgili, insan hayatı ve insani acil durumlardan, yangın, hastalık vb, bahsettim ancak verilen cevapta insan hayatı ile ilgili hiçbir bilgi olmadığı gibi, ilgi olmadığı da gözükmekte. İnsan hayatının önemsenmediği bu cevapta, veya cevapta alındığı bahsedilen kararlarda, sadece taşıtların trafik hareketliliği üzerine saçmalanmış ve emniyet şeridinin TEM hariç tüm güzergahlarda kaldırılması gibi sadece ve sadece trafiği rahatlatabilmeye yönelik amaçsız bir karar alındığı belirtiliyor. Yahu “zorunlu haller için cepler” dediği kısımda dahi zorunlu hal olarak SADECE VE SADECE araç trafiği düşünülüyor. Biz ne zaman bu kadar insandan uzaklaştık belediyecilikte, insana hizmette gerçekten bilmiyorum.

Ben şikayetimde, twitterda, ısrarla trafikte E-5 üzerinde bir serviste yaşanacak bir kalp krizine veya E5i kullanan bir ambulansın dahi emniyet şeridi olmadığından herhangi bir yere yetişemeyeceğinden bahsederken, gelen cevaplarda ısrarla TEM hariç tüm güzergahlarda trafiğin rahatlaması adına ek şerit oluşturularak emniyet şeridi kaldırılmıştır denmekte.

İstanbulda E-5in alternatifi TEM değil, hatta yok.

Gelişmiş ülkelerde şehir içi trafik çözümlerinde “karayolcu yaklaşım” diye adlandırılan ve taşıtların hareketliliğini önce çıkartan çözümler 1950li yıllarda terkedilmiş. Bugünkü çözümlerde, insanları, insanların hareketliliğini gözönünde bulunduruyorlar adamlar. Yani şehir ve yollar planlanırken araç trafiğine göre dizayn edilmiyor, insana göre sana göre bana göre benim için senin için dizayn ediliyor. Adamlar bu basit ve güzel mantığı 1950lerde anlamışlar. Ne güzel.

Ancak beyazmasanın bana cevap olarak gönderdiği mesajda insan hayatı ve insana dair hiçbir ibare yok, taşıtların hareketliliğine yönelik düzenleme yapıldığı açıkça belirtiliyor ve hatta insan hayatı ve acil durumlar için inanılmaz önem taşıyan emniyet şeridi uygulamasının kaldırdıldığı belirtiliyor!

Bir İstanbullu olarak bu uygulamadan şikayetçi olduğumu ve açıklama beklediğimi elbette belirttim beyazmasaya tüm bu yukarıdakileri de şikayet metnine katarak. Hatta biraz daha anlaşılır hissedilir olsun diye aşağıdaki örneği de katarak yazdım.

“Sizden örnek vereyim.  Bugün İstanbul Valisi veya Belediye başkanı  sabah iş trafiğinde trafikte E-5in ortasında kalp krizi geçiriyor olsa, veya benzer bir acil durum, ambulansız yetişeceği bir emniyet şeridi, içinde bulundğu aracın hızla hareket edebileceği bir emniyet şeridi yok. Bu kabul edilebilir bir uygulama değildir.”

Rezalet oldukça büyük açıkçası benim açımdan. Konu hakim olduğum ezbere bildiğim bir konu değil elbette. İnsani düşünüyorum sadece ve yanlışsam da anlatsınlar cevaplasınlar bileyim diye soruyorum.

ve sonra aşağıdaki sorularıma cevap beklediğimi belirttim bir vatandaş olarak.

1- Emniyet şeridi olmayan yollarda, günün her saati trafik problemi yaşayan bir yolda Ambulans, İtafiye ve kolluk görevlilerinin araçlarıyla acil durumlarda nasıl ilerlemesini bekliyorsunuz? Çok net bir soru.

2- Bugün İstanbul Valisi veya Belediye başkanı  sabah iş trafiğinde trafikte E-5in ortasında kalp krizi geçiriyor olsa, veya benzer bir acil durum, ambulansın yetişeceği bir emniyet şeridi, içinde bulunduğu aracın hızla hareket edebileceği bir emniyet şeridi yok. Yaşama şansı nedir? Yaşam gibi değerli bir şeyi şansa mı bırakacağız?

3- Gönderilen cevapta “yeni şerit kazandırmak amacıyla Emniyet Şeridi (TEM hariç) tüm güzergahlarda kaldırılmaktadır.” Denmekte. Bu kararı kim almıştır? ne zaman alınmıştır? karar sayısı, toplantı sayısı nedir? Varsa bir örneğini gönderir misiniz? Karar alınırken e-5 karayolunun hizmet seviyesi nedir? E-5 karayolu ile ilgili yapılan etüd çalışmaları nelerdir? Gibi sorular incelenmiş midir incelendiyse sonuçları nelerdir?

4- Gönderilen cevapta “.Ayrıca, E-5 Karayolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesine devredildikten sonra” denmekte. Bu kararı kim almıştır? ne zaman alınmıştır? karar sayısı, toplantı sayısı nedir? Varsa bir örneğini gönderir misiniz?

5- Gönderilen cevapta “Uluslarası karayolu standrtlarına göre 80km/saat olan bir yol için şu anki E-5 karayolundaki mevcut şerit genişlikleri nizamidir” denmekte. Söz konusu uluslararası standartlar nelerdir? standartların bir linkini veya bir örneğini gönderebilir misiniz?

6- Uluslarası standartların yanı sıra TSEnin belirlediği standartlar var mıdır bu konuyla ilgili var ise linkini veya bir örneğini gönderebilir misiniz? Hangi standartlar uygulanmıştır?

7- 2011 İstanbul Metropoliten alanı ve Kentsel ulaşım planında 20.4 maddesinde

“1. …..ağ planları her 3 yılda bir, İBB-UTM (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Talep Tahmin Modeli) ve altyapısı her yıl güncellenmelidir.” Denmekte, güncellenmiş midir? Güncel hali nerededir?

“3. Toplu Taşıma Master Planı yapılmalıdır.” Denmekte, güncellenmiş midir? Güncel hali nerededir?

“4. Metropoliten alan Lojistik Master Planı yapılmalıdır.” Denmekte, güncellenmiş midir? Güncel hali nerededir?

“6) Trafik sıkışıklığı yaşanan ve acil çözüm bekleyen bölgeler için projeler geliştirilmelidir.” Denmekte, güncellenmiş midir? Güncel hali nerededir?

8- İstanbul İçin Deprem Master Planı (DMP) İBB tarafından Temmuz 2003’te bir kaç üniversitenin işbirliğinde yapılan çalışmalara dayanarak hazırlanmıştır. Gelinen noktada 2015 yılında bu çalışma güncellenmiş midir? Emniyet şeridi olmayan bir E-5 yolu bu plana ne kadar uygundur?

Yukarıdaki soruları 10.10.2015 tarihinde beyazmasaya yönelttim. Özenle hazırladım.

Sevdiklerimin, amaçsızca insan hayatı gözetilmeden alınan bir karar ile emniyet şeridi yok diye Allah korusun zarar görmelerine izin veremem en azından vermemeye çalışırım, çalışmam lazım diyerek sordum sorularımı.

15.10.2015 tarihinde Beyazmasadan konuyla ilgili cevap geldi. Cevap konusunda hızlılar ancak niye hızlı olduklarını cevabın sadece ve sadece 2 cümleden oluştuğunu okuduğumda anladım. 5 gün boyunca cevap ordan oraya ulaştırılmış ve sadece 2 cümle yazılmış. 5 günde 2 cümle yazan bir müdürlük diye başlayan belediye problemleri yazacağım.

IMG_4948

11010861365 sayısı ile kayıtlı sorularımın Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü ile paylaşıldığını ve cevabın şu olduğunu belirtiyor. “Söz konusu yerle ilgili bölgesel ulaşım proje çalışmaları devam etmektedir. Talebiniz proje çalışmaları esnasında dikkate alınacaktır.” VOOOOV OHAA SÜPER!!!11 Ne kadar mükemmel bir cevap değil mi yukarıda sorduğum sorulara. Çok etkilendim gerçekten.

EVET DALGA GEÇİYORLAR. Ben 8 tane soru sormuşum hiçbirine cevap yok, olmadığı gibi proje çalışmalarında dikkate alınacaktır diyor, yani diyorki 10 seneye düşünürüz. Yahu emniyet şeridi, insan hayatı vs vb dedim neyin projesi hangi proje olduğunu bile yazmadığın atmasyon bir proje cümlesiyle öteliyorsun söylediklerimi. İnsan hayatının önemini hala anlamazlıktan gelmek…

8 ana soru sormuşum ve hiçbiri “gizli bilgi / belge” engeline takılmayacak sorular. Fakat Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğünde sorularıma cevap vermeye tenezzül dahi etmeyen memur(lar) her kimse eminim soruları dahi okumamış. Bir vatandaş olarak hayatımı tehdit eden bu kararla ilgili sorular sorma hakkım var.

İstanbulda TEM hariç dediğiniz anda İstanbulun %90ı kalıyor geriye ve bu kalan %90 yolun hepsine emniyet şeridinin kaldırma kararı böyle müthiş trafiği olan bir şehirde ambulans ve itfaiye gibi araçların hareket dahi edememesi demek. hareket edememesi insan kaybı demek… Ama olsun gençler, önümüzdeki projelere bakacağız. 

Gerçekten özensiz, ciddiyetsiz ve önem vermeden yapılan halka hizmetten kesinlikle nefret ediyorum.

Bu dünyanın en saçma ve gereksiz cevabını verme başarısını sağlayan beyazmasa ve ulaşım koordinasyon müdürlüğü işbirliğinin ardından konuyu üstte yazdıklarımın tümü ile birlikte Karayolları, Ulaşım Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı İstanbul Valiliği ve BİMERe de yazdım şimdi onlardan cevap bekliyorum.

Onlara yazarken karakter sınırının izin verdiği kadarıyla şunları da ekledim;

Yurt dışında, Avrupada, Amerikada, Japonyada, Çinde hangi şehrin %10una ulaşan bir çevreyolu hariç geriye kalan tüm yollarında emniyet şeridi uygulaması kaldırılma kararı alınmış lütfen bana örnek verin bu konuyla ilgili dedim.

Hadi bakın, zaten şansa yaşıyoruz diyoruz ya, başta söylemiş olduğum insan kaygımdan vazgeçtim, vazgeçtim ya ölelim bir şey olmaz zaten öyle böyle öleceğiz diyelim, emniyet şeridi olmayan ve İstanbulu boydan boya geçen bu yol, en çok kullanılan bu yol, tek bir araba kazası ile emniyet şeridi olmadığı için felç olmakta, oluyor. Taşıt trafiği düşünülerek dahi bu kararın alınmasının izahı yok, çünkü İstanbul trafiğinde bu şoför ve zihniyetle kaza kaçınılmaz en ufak kazada emniyet şeridi olmadığından, araçların duracak bir alanı olmadığından, felç. Cepler yapılmış diyor, kaza yapacaksınız eğer o ceplere denk gelecek şekilde kaza yaparsanız seviniriz sevgili İstanbullular.

Elle tutulur hiçbir yanı BENCE olmayan bu karardan, ambulans ve itfaiyeler bir an önce istedikleri yere rahatça gidebilsinler, insanlar ölmesin diye vazgeçilmelidir diye de belirttim. Bunları size de okutuyorum çünkü bilin, bilin ve siz de sorun, sorgulayın. Yaşadığımız bu şehir bizim ve görevliler bizler için çalışıyor, çalışmalı. Gerekirse zorlayacağız.

Şimdi diğer kamu kurumlarından cevapları bekliyorum. Onları da sizlerle burada paylaşacağım. Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü açık bir şekilde, net bir şekilde sınıfta kalmış durumdadır. Beyazmasaya ise kızamıyorum çünkü sadece elçi. 

Yazmayı unutmuşum: Kesinlikle metrobüsün E-5 üzerinde, yoldan şerit alınarak yapılmasına da şiddetle karşıydım. Hala karşıyım. Metrobüs gidecekse aynı yolun üzerine asma yol köprüler yap vs ama yap oradan gitsin. Metorbüsü koyduk diye şeritleri aldın, şeritleri minimuma daralttın, bir de emniyet şeridi kaldırdın. Vallahi helal olsun.

#emniyetşeridihayattır

Reklamlar
Standart

E5 (D100) YOLUNDA EMNİYET ŞERİDİ OLMAMASI VE İNSAN HAYATINI ÖNEMSEMEYEN UYGULAMA HAKKINDA ŞİKAYETİM #emniyetşeridihayattır” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: E5 (D100) YOLUNDA EMNİYET ŞERİDİ OLMAMASI ŞİKAYETİMDE SON DURUM. İBB BEYAZ MASA ÇÖZÜM DEĞİL ŞİKAYET EDİYOR. #emniyetşeridihayattır | İşinde, gücünde, heyecan peşinde!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s